fredag 4 mars 2016

I efterdyningarna av Vasan

Med tanke på hur outhärdligt mör och öm och trött jag var i måndags trodde jag att det bara skulle bli värre i tisdags, men det har faktiskt gradvis blivit bättre varje dag. Vilket är tur eftersom jag ska till Andorra för en veckas utförsåkning imorgon bitti.

I måndags kunde jag inte riktigt lyfta mina ben högre än ett knappt trappsteg, och jag har varit tvungen att lyfta benen med händerna om jag vill lägga dem i kors när jag sitter. Förutom att jag har lite ont i lungorna ibland när jag andas, och att det känns som att jag hostat sönder mina stämband om jag springer fem meter är jag nu tillbaka i normal form. Hoppas på att detta med lungorna mest är en följd av att jag andades på så hög puls i så kalla temperaturer så länge, alternativt bara var ansträngd så länge, snarare än att jag håller på att bli sjuk på något sätt. Jag har trots allt aldrig varit igång i tolv timmar tidigare, sju på Halvvättern, och det var nog inte riktigt lika ansträngande för andningen som Vasan och definitivt inte lika kallt.

Hoppas på ingen sjukdom nu när jag hållit mig frisk i två månader, och en underbar vecka i Andorra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar