lördag 27 februari 2016

Dagen innan Öppet Spår

Idag är det dagen innan Vasaloppet. Jag har tränat så himla dåligt de senaste månaderna. Inte sprungit så mycket pga isiga vägar (bara harvat lite på löpbandet). Inte tränat armar och axlar så mycket pga brutet nyckelben. Inte tränat målinriktat mot Vasaloppet pga lite fritid. Inte åkt skidor pga ingen snö + brutet nyckelben + jobbar helg alla veckor i månaden förutom den där helgen när jag är bjuden på dop/fest/fyller år/ska på viktig husvisning.

Det här var ett dåligt år att ta sig an denna utmaning. Jag ser inte ens målet i huvudet, jag måste ta det mil för mil om jag ska ha en chans att klara det. Bara en mil i taget. Bara till nästa mil.

Tobias satte på bevakningen av Tjejvasan nu på morgonen och jag blev så nervös att jag mådde illa. Var tvungen att sluta kolla på tv:n. Får ångest av tanken på nedförsbackarna. Känner instiktivt att jag kommer ramla och slå ihjäl mig den här gången också.

Åkte på morgonen med Lucas och Tobias till XXL i Kungens Kurva och köpte extra mössa och vantar (ifall det första paret blir blöta), solglasögon för att inte bli snöblind och 75 liter energigel- och bars. Känner mig lite lugnare nu. Om nu bara Lucas kunde komma med bilen så vi kan montera den jävla takboxen och komma iväg någon gång.

GAAAAH!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar