onsdag 6 juli 2016

Nya hoods

Jag och Tobias bor ju sedan drygt sex veckor i Fullersta i Huddinge. Jag har inte riktigt haft tid att undersöka området förrän nu. Jag och Tobias hade tänkt köra intervaller i måndags, men vi beslöt oss istället för att köra en lugn löprunda ner till sjön Gömmaren, ungefär 7 km. Jag var dock otroligt seg i benen. När vi kommit runt två kilometer hade jag en kilometertid på 6:57 ungefär, vilket är grymt dåligt för att vara jag. Jag brukar åtminstone kunna ligga på runt 6:40 en seg dag och upp emot 6:10 på en bra dag.

Jag försökte därför med att trycka upp tempot lite. Jag gör det genom att lyfta mer på låren när jag springer, skapa mer av en cirkelrörelse med benen. Det funkade. Jävligt bra. Fick upp farten massor och kände mig tusen gånger starkare än när jag hasat fram på benen. Kilometersnittet droppade stadigt. I slutet av rundan, men ungefär 500 meter kvar, högg det till i axeln på mig. Det kändes ungefär som att någon stack ner en fet kanyl rakt ner i axeln. Jag hade råkat ut för det förut och jag antar att det är en nerv som kommer i kläm eller nåt. Stannade i alla fall och masserade axeln lite och sedan gick vi hem. Kilometertiderna enligt Runkeeper blev:

1 - 06:56
2 - 06:59
3 - 06:43
4 - 06:34
5 - 06:16
6 - 06:17
7 - 06:17

Väldigt härligt att springa i grönska och natur, även om det är på asfaltsvägar. Skönt att komma bort från stan!



Igår hade jag bokat in mig på pilates i Älvsjö, men jag var ganska knäckt igår och extremt stressad trots att jag knappt gjorde någonting på hela dagen. Ställde därför in passet. Idag är jag ledsen och inte alls sugen på att träna, men jag tänkte sätta på mig löparstuss och gå ut på en promenad. Om jag känner för att börja springa gör jag det. Annars blir det bara en promenad i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar