tisdag 3 maj 2016

Trippelpass

Recap av senaste tiden:

- 22 april, cycling interval på SATS Liljeholmen. Mycket riktigt tung cykling som jag tror är bra inför jobbiga lutningar på Vättern.

- 28 april, gick på ett Shape-pass i Kungens Kurva trots att jag börjat känna av en begynnande förkylning. Mest kli i näsan och nysningar, varför jag tänkte att det inte skulle vara några problem att träna. Där hade jag dock fel. Det kändes som att allt syre stannade vid halsen och aldrig kom upp i huvudet. Kände mig orkeslös och lite yr. Försökte göra varannan repetition, men det var ett så pass hårt pass att inte ens det gick. Till slut gick jag efter halva passet.

- 1 maj, tog en cykeltur utanför Södertälje med storebror Lucas. Det blev cirka två mil där halva sträckan var väldigt mycket branta backar. Fruktansvärt! Fruktansvärt jobbigt! Blö! Måste ta det passet fler gånger.

-------------------------------------------------------

Idag hade jag fortfarande lite förkylningskänslor i kroppen, lite snorig och så där allmänt lite off känsla. Jag hade bokat in Barre på Hötorget klockan 19:30, men kom fem i sju och fick plats även på Bootylicious. Trots att jag tränat lite den senaste veckan skakade benen som att jag kört hårda benpass i tre dagar. Kände också att jag verkligen behöver komma igång och stretcha lite, stel som tusan.
Bootylicious är 30 minuter ben, rumpa och bålträning och Barre är 60 minuter balettinspirerad styrkefunktionsträning, också nästan bara ben.
Jag tog bara med mig behövliga kort och en Celsius som jag drack upp, fyllde med vatten och använde som vattenflaska. På så sätt kunde jag hoppa av vid Midsommarkransen och springa hem därifrån. Blev strax över tre kilometer där jag fokuserade på en bra kroppshållning och korta, snabba(re) steg.

Imorgon blir det cykling med Linus och Tobias.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar