tisdag 19 april 2016

Bootylicious och Barre

Nu när jag är SATS-medlem kommer jag börja droppa de töntiga namnen på deras klasser då och då. Det finns en hel del som verkar riktigt intressant, och jag gillar också att SATS har små videos om man undrar hur klasserna ser ut. Det finns två kampsportsklasser som jag kommer prova på efter Vättern och Vansbro tänkte jag. Fram tills dess försöker jag tänka utifrån vad jag behöver satsa på. För det första måste jag bygga upp lite styrka igen.

Idag gick jag med Elin, Desi och Sophie på klasserna Bootylicious och Barre vid Hötorget. Jag kan säga att mina ben är något möra nu efter tre dagar på raken med benträning, efter ett två månader långt uppehåll.

Bootylicious består av en hel del utfall, squats och hopp. Det var extremt jobbigt. Passet är 30 minuter, och direkt efter det körde vi Barre vilket alltså är balettinspirerad träning. Jag känner mig aldrig så icke-graciös som när jag ska försöka vara graciös. Vissa delar var fruktansvärt jobbiga för benen, men jag gillar att det inte är alltför hög puls och mycket flås. Tycker jag får tillräckligt med maxad pulsträning, skönt att ha ett lågintensitetspass.

Vi får se hur det fungerar att gå imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar