lördag 10 oktober 2015

Jogging med Tobias

Igår frågade Tobias om vi skulle ut och jogga. Jag var sjukt otaggad. Det kändes i kroppen som att det skulle gå riktigt dåligt, men jag övervann min hjärna och vi drog ut. Jag hade som mål att testa det här som Malin Ewerlöf pratar om i sin bok, att man ska kunna prata med en medlöpare när man håller ett bra längdtempo. Det gick faktiskt helt okej.
Vi sprang ner bakom Münchenbryggeriet, över Heleneborgsgatan, ner på Södermälarstrand, runt Reimersholme och sedan tillbaka. Snittempot per kilometer var typ 6:30. Vädret var underbart. Tycker generellt att vi har ett så fantastiskt väder just nu i Stockholm. Jag vill ställa in alla mina åtaganden och åka upp till vårt lantställe i Spillersboda och gå runt i skogen hela dagarna. Kanske springa lite också.

Ingen träning idag då jag suttit i fem timmar direktsändning på travet (väldigt utmattande). Har jag berättat att jag jobbar som grafikoperatör inom live-tv...? Så är det i alla fall, och lördagarna är veckans monsterpass just nu. Har dessutom tryckt massor av godis och bullar idag. Nu blir det hemmagjord pizza till middag framför finalen av Atleterna.

Häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar