torsdag 1 oktober 2015

Ont i magen

Jag är inte en drabbad person. Jag har nästan aldrig ont i magen, ont i huvudet, problem med PMS, mensvärk, håll eller liknande obekväma symtom som drabbar många lite då och då. Däremot brukar jag få ont i magen ibland när jag springer. Jag googlade det igår efter en smärtsam löprunda runt Långholmen men kände inte igen någon av smärtorna som beskrevs.

Jag insåg på Tjejlidingö, där jag också fick ont i magen, att känslan är som att dricka en halv deciliter vinäger. Jag beskrev det för Elin och hon tyckte att det lät som halsbränna eller sura uppstötningar vilket var ganska slående, förutom att jag inte mår illa eller känner något i bröstkorgen. Jag får istället ont runt solar plexus och under nedre revbenen. Ibland även runt naveln. Det är som en sugande, brännande känsla. Igår åt jag ett äpple en timme innan jag sprang och funderade över om det kan finnas några syror i äpplet som kan få detta att hända.

Hur som helst var det tråkigt eftersom jag var ganska sugen på att springa. Jag öppnade ganska starkt, men kände mig klenare och klenare. På Långholmen fick jag dessutom ett hugg av håll, som en blixt genom hela sidan och var tvungen att gå en stund. Jag piggnade till lite på Södermälarstrand och joggade upp för hela Torkel Knutssonsgatan som jag annars brukar gå upp för. Men ingen rolig runda alls vilket var tråkigt på en så fin dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar