fredag 28 augusti 2015

Morgon-trappträning

Jag tänkte reprisera gårdagens pass idag. Ursäkter för att inte träna när jag vaknade:

- Jag har en lång och mentalt ansträngande dag framför mig som jag behöver all energi för.
- Jag somnade närmare elva och klockan ringde kvar i sju. En timme till skulle inte skada.
- Den extra timmen skulle inte skada eftersom jag ska direkt på en kräftskiva och röja efter jobbet. Dumt att gå upp för tidigt och somna i en soffa klockan elva.

Jag ignorerade alla ursäkter och gick upp. Kände inte så mycket för en joggingtur, så jag bestämde mig för att köra trappträning i Maria Trappgränd. Vanligtvis kör jag i Tanto, men det är ca 1,5 km dit, och dessutom brukar jag bli störd av fyllona som hänger i Tanto och tycker att det är kul att jag hoppar jämfota, så de kommer fram och pratar och "kör med mig". Suck.

Maria Trappgränd ligger i kvarteret, så jag körde en liten omväg ner på Södermälarstrand som uppvärmning innan. Trappträningen går inte till historien. Även om det var kyligare idag, faktiskt så att jag domnade lite i smalbenen när jag hoppade jämfota, så var jag mer loj i benen idag än igår. Jag hade inte mycket juice att trycka ut, och upplevde redan i andra rundan vad jag börjat kalla Vätterneffekten ("ju snabbare jag kör, desto snabbare får jag sluta").

Men är ändå nöjd med mig själv att jag kom ut, känns bra eftersom jag misstänker att jag kommer vara för bakis för att träna imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar