söndag 30 augusti 2015

Playlists

Jag, likt väldigt många, blir riktigt pepp av att lyssna på bra musik när jag springer. Jag har ungefär samma playlist när jag springer som när jag festar. Förut började jag alla löppass med Martin Solveigs låt Hello som gjorde mig extremt pepp. Nu har jag tappat min peppiga känsla när jag hör den, men har som tur var hittat en ny låt med samma effekt; Lady Gaga's Applause.

Playlist "Spring glatt!"
  • Martin Solveig - Hello
  • Bruno Mars - Marry you
  • Alina Devecerski - Flytta på dig
  • AronChupa - I'm an albatraoz
  • Avicii - Addicted to you
  • Thomas Stenström - Slå mig hårt i ansiktet
  • Ellie Goulding - Anything could happen
  • Martin Tungevaag - Wicked wonderland
  • Medina - Miss Decibel
  • Robin Thicke - Blurred lines
  • David Guetta feat Sia - She Wolf (Falling to pieces)
  • John Newman - Love me again
  • Icona Pop - I love it
  • Katrina & the Waves - Walking on sunshine
  • Pitbull - Timber
  • Avicii - Wake me up
  • Mumford & sons - I will wait
  • Alex Gaudino feat Crystal Waters - Destination Calabria
  • Asaf Avidan - One day / reckoning song
  • Familjen - Det snurrar i min skalle
  • DEV - In the dark
  • David Guetta feat Akon - Sexy bitch
  • George Ezra - Cassy O'
  • Suzie McNeil - Believe (låten från Taras tributevideo)
  • Galantis - Peanut butter jelly
  • Icona Pop - Emergency
  • Lady Gaga - Applause
  • Jessie J - Bang Bang

Jag har även en playlist med arga låtar för dagarna när jag inte alls är pepp på att träna och jag kanske behöver få utlopp för negativa känslor. Denna playlist kommer oftare fram på backträningen än någon annan träningsform.

Playlist "spring argt"
  • AWOLNATION - Sail
  • Johnossi - What's the point
  • The Hives - Hate to say I told you so
  • Johnossi - Gone forever
  • Wolfmother - Woman
  • The Cranberries - Zombie
  • Johnossi - Man must dance
  • The Hives - Main offender
  • Johnossi - Into the wild
  • Woldmother - Joker and the thief
  • The Hives - Die, all right!

Kom gärna med förslag på nya låtar!

1 kommentar:

  1. Allt med Our Last Night.. Sen fungerar Florence + The Machine oväntat bra också för löpning. Det är något med BPMen.

    SvaraRadera