onsdag 26 augusti 2015

Simma lugnt

Jag skulle vilja lära mig att crawla ordentligt. Jag har fått lära mig lite grunder, men för mig är det verkligen omöjligt att crawla längre sträckor eftersom jag blir så fruktansvärt andfådd. Jag tror att jag har lite samma symtom vad gäller simning som jag har med cykling.

Huvudet i början av cyklingen:
Så, vad härligt. Nu ska jag i lugnt och stilla tempo cykla till jobbet. Jag har tagit väldigt gott om tid på mig, så jag behöver verkligen inte stressa. Jag vill inte bli svettig, så jag cyklar bara lugnt och fint och utan större ansträngning de fyra kilometerna till jobbet.

Kroppen under cyklingen:
Men vad i hela helvete, jag har ju en hel jävla hjord blodtörstande, köttätande zombier efter mig! Shit, nu måste jag verkligen trampa på för allt jag är värd. Kadens 700, brassa brassa brassa! Lång uppförsbacke, mjölksyranivå på max! KÄMPA!

Huvudet till kroppen:
Men tagga ner nu, jag sa ju att jag inte vill bli svettig.

Kroppen till huvudet:
Svett väger 1 gram som jag nu blir lättare när jag måste fly från bakomvarande fara!

Jag vet inte om någon annan känner igen detta, men jag kan verkligen inte bara ta det lugnt när jag cyklar. Jag bränner på utav bara helvete även fast jag inte planerat att göra det. Och samma sak är det under simningen de få gånger jag försökt träna crawl.

Huvudet i början av simningen:
Okej, nu ska jag simma tvärs över den här 50-meterbassängen. Lugna, fina tag nu.

Kroppen under simningen:
Shit, shit, shit, hela bassängen är ju full av pirayor! Step on it, Jackson! Jag måste simma så att jag spräcker kaklet i andra änden av bassängen!

Huvudet till kroppen:
Men vad fan, ska vi vara tvungna att ha denna konversation även vad gäller simning. Det är ingen som försöker äta upp dig. Simma nu bara lugnt, eeeeeen, tvåååååå, treeeee och andas.

Kroppen till huvudet:
Jag är Therese Alshammar!

Tjugofem meter senare kommer jag frustande upp ovanför ytan och kippar efter andan. Förstår inte varför jag trots försök efter försök verkligen inte kan simma i lugnt tempo. I dagsläget känns det som en omöjlighet att kunna crawla, säg en triathlondistans på 1 500 meter, i ett sträck. Förhoppningsvis kan lite ihärdig träning åstadkomma detta inför Vansbrosimningen nästa år. Jag hoppas även, om jag får in mer simträning, att detta kan förbättra min kondition vid löpning och cykling betydligt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar