lördag 5 september 2015

Improviserade intervaller

Min träningsplan just nu är fem pass i veckan bestående av:

- Ett långdistanslöpningspass (rekord i långt ord).
- Ett intervallöpningspass.
- Två styrkepass.
- Ett övrigt pass (typ kort löprunda, pilates, extra styrkepass eller dylikt).

Jag kommer nog trappa upp detta med tiden, men det är detta som gäller just nu när jag försöker återfå formen.


Jag tränade aldrig igår eftersom latmasken kom fram och jag var trött och skulle iväg vid sex och det var varmt och bla bla bla. Därför uppskattar jag verkligen att jag numera känner att jag kan träna hyfsat bra på morgnarna.

Jag stack i morse ut vid sju och körde mitt korta standardpass på fyra kilometer. Istället för att bara springa helt enkelt provade jag en grej som Tobias berättade att hans kollega brukar göra. Man joggar som vanligt, men slänger in lite spurtar här och var, till exempel mellan några lyktstolpar. Jag fick in nio spurtar på ungefär 50 meter och det var riktigt nice! Blev mycket piggare, det var kul att dra på för kung och fosterland och det livade upp en ganska uttjatad runda. Hur nu Södermälarstrand kan vara uttjatad?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar