onsdag 9 september 2015

Usch och nej och fy!

Nej fy fan! Jag jobbade sent igår och gick och la mig först efter midnatt. Var så frusen när jag lagt mig i sängen, kurade upp mig mot Tobias och försökte få lite kroppsvärme. Vaknade sedan mitt i natten (möjligtvis av min fruktansvärda träningsvärk i axlarna efter Fight Club) och hade så ont i halsen. Drömde dessutom mardrömmar om jobbet, ska inte gå in på de tekniska detaljerna men det var väldigt mycket jobbiga saker med tekniken i alla fall (jag jobbar som grafikoperatör på trav och på Viasat, kanske inte nämnt det).

När Tobias kom och så hej då hade jag fortfarande ont i halsen, och det kändes tjock och strävt även en timme senare när jag gick upp. Jag vill verkligen inte bli sjuk, det är samma historia varje gång. Så fort jag kommit igång med en bra träningsrutin blir jag dunderförkyld.

Jag ska känna efter under dagen om jag ska hoppa över träning i kväll eller om halsontet känns som något övergående. Och så ska jag trycka en massa ingefära och C-vitamin.

Bästa receptet på anti-förkylningsdricka:
Koka en liter vatten med en skivad citron, två kanelstänger, ca 6 msk honung och några skivor färsk ingefära. Variera mängden av de olika ingredienserna efter smak, ju mer ingefära desto starkare blir det, ju mer honung desto sötare. Vattnet får också mer smak ju längre du kokar, jag brukar låta det koka mellan fem och tio minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar