onsdag 9 september 2015

Vilodag idag

Idag är det skola 11-13 och jobb 14-22, så idag blir det en vilodag. Jag kände under intervallerna i förrgår och under uppvärmningen igår att benhinnorna kändes lite ömma, men kunde inte sätta fingret på om det var den klassiska inflammationen eller om det bara var träningsvärk i omkringliggande muskler. Efter Fight Club igår stretchade jag dock och kände definitivt igen känslan av benhinneinflammation när jag skulle stretcha insidan av låren och därmed stå hukad på ena benet så att vaden trycks ihop. Aj aj aj! Så nu blir det löpuppehåll resten av veckan så ska jag känna lite under något intervallpass nästa vecka om det gått över. Förhoppningsvis blir det ingen långkörare denna gång eftersom jag har nipped it in the bud. Min tidigare erfarenhet har varit att det är 1-3 veckor utan löpning som gäller för att stävja det. Jag får prova mig fram helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar